KACIP FATIMAH copy

5 Sebab Kacip Fatimah elok diamalkan wanita selepas bersalin

Assalamualaikum adik -adik. Akak nama Yuyu Musa, panggil aje Kak Yu. Hari ni Kak Yu nak kongsi dengan adik-adik khusus nya yang baru pertama kali berpantang, atau sekarang ni tengah hamil dan tengah prepare berpantang lepas bersalin nanti.

5 SEBAB KACIP FATIMAH ELOK DIAMALKAN WANITA SELEPAS BERSALIN. 

Semua tahu Kacip Fatimah kan. Alah, herba tradisional orang dulu-dulu khas untuk wanita. Tak kisah wanita berpantang, atau yang dah lama bersalin pun elok sangat amalkan Kacip Fatimah ni..

SEBAB PERTAMA : KACIP FATIMAH BOLEH MENGATASI KEMBUNG WANITA LEPAS BERSALIN.Sangat baik untuk mengatasi kembung yang sering dialami oleh wanita yang bersalin, Bila kita baru melahirkan kadang-kadang datang kembung. Tanya lah siapa saja yang lepas bersalin mesti akan ada masalah ni.Kita akan rasa berangin jer, tak sendawa, nak kentut pun rasa tak keluar. Tu tanda kembung lepas bersalin lah tu.

MEMPERCEPATKAN SEMBUH SELEPAS BERSALIN & SALUR PERANAKANOtot faraj yang lemah selepas bersalin dibentuk dan diperkuatkan untuk menghalang terjadinya gelinciran pundi kencing dan pembuangan air kecil yang tidak disengajakan.Ia membaiki peredaran darah untuk meningkatkan perasaan dan keseronokan hubungan kelamin lepas habis pantang nanti 🙂

MERANSANG MERAPATKAN FARAJ & MENGECUTKAN RAHIM

MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH SEMBELIT

MENEGANGKAN KULIT DAN DINDING FARAJ.

AKAR KACIP FATIMAH
Akar Kacip Fatimah yang belum direndam

CARA PENGGUNAAN KACIP FATIMAH SECARA TRADISIONAL

Cara penggunaan untuk selepas atau sebelum bersalin ialah dengan merebus (keseluruhan dari pokok) kedalam seperiuk air (seeloknya periuk tanah) dan airnya diminum.

Itu sahaja dik, perkongsian akak mengenai Kacip Fatimah. Harap ibu-ibu muda jangan tinggalkan tradisi turun temurun yang diperakui keberkesanan dia.

– Yuyu Musa

Share jika bermanfaat 🙂

Jika rasa perkongsian ini bermanfaat, boleh kongsikan kepada rakan, kenalan ye ♥♥

One thought on “5 Sebab Kacip Fatimah elok diamalkan wanita selepas bersalin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

d
c