ISTERI SARAT MENGANDUNG MAMARIAM

ISTERI SARAT MENGANDUNG. INILAH MASANYA UNTUK BELI JIWA ISTERI !

Apa suami perlu buat apabila isteri dah sarat mengandung? Meh admin nak share.

Macamana nak beli jiwa isteri.

Time-time ni la suami memainkan peranan penting kerana mood isteri boleh berubah bila-bila masa sahaja. Sememangnya tugas seorang suami adalah menjaga, mendidik dan memelihara isteri tidak kira masa.

 

JANGAN TENGOK JE BAJU BERLONGGOK MAMARIAM

Haaaa jangan tengok je baju berlonggok dekat bakul. Kadang-kadang isteri ni dah tak larat nak buat banyak kerja dalam satu masa. Ringankan tangan, masukkan baju kotor ke dalam mesin dan basuh. Zaman sekarang kan dan canggih. Masukkan dan tunggu je siap basuh. Jangan lupa sidai sekali tau

 

TOLONG JAGA ANAK ANAK YANG LAIN MAMARIAM

Inilah masanya untuk seorang ayah meluangkan masa bersama anak-anak. Kalau selama ni kita sibuk bekerja dan tidak ada masa banyak bersama anak-anak, manfaatkanlah peluang yang ada ni.

 

RAJINKAN DIRI MASUK DAPUR MAMARIAM

Bantu sediakan hidangan makanan. Maklumlah, isteri bila dah sarat sangat, nak berdiri lama pon tak larat. Apa salahnya tunjuk dan asah bakat memasak tu. Kalau selama ini isteri memasak hanya untuk memastikan suami dan anak-anaknya kenyang, apa salahnya suami melakukan perkara yang sama. Betul tak?

 

AMBIL ALIH KERJA MENGEMOP MAMARIAM

Tidak perlu bertanya isteri apa yang perlu dilakukan. Jika melihat lantai kotor, terus ambik penyapu dan sapu lantai. Begitu juga kerja rumah yang lain seperti mencuci tandas, bersih halaman rumah dan melipat baju.

Jika rasa perkongsian ini bermanfaat, boleh kongsikan kepada rakan, kenalan ye ♥♥

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *